Nytt kontrakt för Tatu Varmanen!

Tatu Varmanen förlänger sitt kontrakt med Östers IF. Det nya kontraktet gäller till och med säsongen 2024.

Högerbacken kom till Östers IF inför säsongen 2021 från finska klubben FC TPS och har tagit stora kliv utvecklingsmässigt och har blivit en viktig spelare i vårt lag.

"Självklart jättekul att Tatu förlänger, bevis på att vi håller på att bygga något bra. Han har utvecklats enormt, framförallt under hösten förra året, men även nu på försäsongen och vi tror väldigt mycket på Tatu, samtidigt som han tror på klubben, vilket är viktigt!" säger sportchef Vito Stavljanin.

"Jättekul, jäkligt glad. Trivs oerhört bra i Växjö och Öster, vi har något väldigt bra på gång här känns det som!" säger Tatu Varmanen själv.

Redaktionen ser fram emot att se Tatu riva hål på motståndarna nästa säsong också. Köp säsongskort!