ÖIF välkomnar Matias Concha som sportchef från och med idag den 1/8

Här följer en kort intervju med Matias

Hur känns det?

Väldigt kul. Ett jobb där det finns mycket att lära och utveckla och som jag ser fram emot med stor ödmjukhet och engagemang.

Varför vill du bli en del av ÖIF?

Östers IF är en stor anrik förening med fina traditioner men som tyvärr halkat efter och befinner sig idag i fel seriesystem. En klubb av Östers IF:s dignitet hör hemma i Allsvenskan och det ska bli en härlig utmaning att med övriga i organisationen både på och utanför plan förverkliga våra mål. Det är ett allsidigt jobb där man måste verka på många olika plan.

Beskriv dig själv som person?

Jag skulle väl beskriva mig som en målinriktad och driftig person. Jag ser gärna att folk omkring mig har det bra och trivs eftersom jag av egen erfarenhet vet att det är då man presterar som bäst.

Vad tror du om det du har sett ÖIF hittills under säsongen?

Har tyvärr inte haft möjlighet att se några matcher live i år men vad jag förstått så har det sett bra ut och vi leder serien.

Hur kommer din första tid i föreningen se ut?

Första tiden kommer att bestå av att lära känna människorna runt omkring mig. Sätta mig in i hur föreningen fungerar och såklart få en uppfattning om hur truppen är balanserad.

Boende i Helsingborg, ser du några svårigheter med det?

Absolut inte, endast 2 h med bil. År 2016 med alla tekniska medel som finns löser man det mesta. Självklart kommer jag att vara huvuddelen i Växjö och inser hur viktigt det är med kontakt och närvaro.

Mer info på smp.se och vxonews.se