Ny SLO i Östers IF

Rasmus Nilsson får uppdraget som SLO (Supporter Liaison Officer) i Östers IF med start denna vecka. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är samordning och dialog i samband med match och löpande kommunikation och dialog med supportrar. Rasmus kommer att spela en viktig roll i publikrekryteringen till Visma Arena och kommer främst att arbeta matchdag.

• Rasmus har en lång bakgrund inom supporterrörelsen där han bland annat varit ordförande i East Front under flera år. Han kommer att spela en viktig roll i att få fler personer att besöka våra matcher men också i att öka upplevelsen för de som kommer hit, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

Rasmus själv ser fram emot sin nya roll och ett fortsatt engagemang för Östers IF.

• Det känns inspirerande att fortsätta att jobba med supporterkulturen kring Östers IF. Jag ser fram emot att Östers IF tillsammans med East Front skall skapa en stämning på Visma Arena som skall bära fram laget till framtida segrar.

Välkommen Rasmus!