Ny ordförande presenterades under välbesökt årsmöte

Foto: SMP.se

Vi vill tacka alla medlemmar som kom till ett som vanligt välbesökt årsmöte.

Årsmötet handlade mycket om föreningens ekonomi och vikten av att under 2017 arbeta bort befintligt underskott. På fredag 31 mars skickar vi in vår handlingsplan för att få klart med elitlicensen och vi kommer under året arbeta hårt med föreningens intäktsbudget samt tillse att vi håller i våra kostnader.

Enligt tradition delades Stig Svensson-stipendierna ut under årsmötet. De tillföll den här gången Karl Hjertberg som spelare och Klas Persson som ungdomsledare. Bland avtackningarna fanns även mångårige materialförvaltaren Christer Andersson som fick en stående applåd från åhörarna.

Matias Concha höll en trevlig presentation av föreningens nyförvärv och hann även med att ge en information kring klubbens Fair Play-projekt.

Föreningen vill rikta ett extra tack till avgående ordföranden Martin Jonasson för sitt år på ordförandeposten och för de dryga sju år under vilka han på olika sätt hjälpt föreningen. Martin tar nu en time-out men vi hoppas på att snart få se honom tillbaka i någon annan roll i föreningen. Vi vill också passa på att hälsa vår nya ordförande Jonas Karlsson välkommen i sin nya roll. Jonas har i flera år suttit som ekonomiskt ansvarig i styrelsen, men tar nu över ordförandeklubban. Här kan du ta del av SMPs intervju med klubbens nya ordförande. Vi passar också på att välkomna vår nye styrelseledamoten Daniel de Sousa som till vardags är VD på Visma.

Slutligen ett stort tack till Åke Eriksson som med sedvanlig pondus ledde årsmötet!