MYRESJÖHUS ARENA BLIR KONTANTFRI

Vårt mål är att erbjuda både snabb och effektiv service i både entréer och kiosker I samband med matchdagar på Myresjöhus Arena. Som ett led i detta blir nu vår arena kontantfri från och med den första seriematchen av säsongen 2019.

Kontanthanteringen har varit både resurs- och tidskrävande. Vi har också märkt att allt fler köper sina biljetter innan de kommer till arenan för match. Det blir både billigare och kortar kötiderna på arenan, samtidigt betalar flertalet av de som handlar på plats nu mera med bank-, kreditkort eller via Swish.

Samtidigt vill vi ha en kontantfri arena för att värna om säkerheten för vår personal och våra funktionärer.

För att övergången skall bli så smidig som möjligt har vi investerat i nya snabba kortterminaler.

Undantag för kontantbetalning kommer att gälla vid försäljning av Halva Potten-lotter, där kommer vi fortsatt ta emot betalning av kontanter, men även Swish.

Varmt välkomna till Myresjöhus Arena 2019!