Mirsad Basic förlänger med Östers IF

Östers IF kan meddela att den 18-åriga målvakten, Mirsad Basic, förlänger sitt avtal med Öster och lånas samtidigt ut till samarbetsföreningen IFK Hässleholm över säsongen.

Förra året skrev den unga målvakten på ett lärlingsavtal och har varit tongivande i det framgångsrika P19-laget under de senaste åren. Det är en glad Mirsad som nu förnyar sitt A-lagskontrakt och ser fram emot en säsong med mycket speltid i Division 2 för Hässleholm.

- Det kommer bli nyttigt att spela seniorfotboll i vad jag ser är den bästa Division 2-serien i år. Att förlänga kontraktet med Öster är något jag arbetat väldigt hårt för. Vi har en fin konkurrenssituation på målvaktspositionen i laget och jag är oerhört tacksam över att klubben tror på mig och det får mig att känna hög motivation till att kunna visa vad jag går för, säger Mirsad.

Sportchef Vito Stavljanin säger såhär om förlängningen av den talangfulla målvakten:
- Mirsad förlänger med oss och belönas nu med ett A-lagskontrakt. Samtidigt lånas han ut för att fortsätta sin målvaktsutveckling. Vi tror mycket på honom.

Grattis, Mirsad!