Mattis Adolfsson förlänger sitt avtal med Östers IF

Östers mittback, Mattis Adolfsson, har i dag förlängt sitt kontrakt med föreningen.

Mattis är en egen produkt från Östers akademi som kom från Lessebo GoIF som 14-åring och haft en positiv utveckling under de senaste åren. Under föregående säsong var Mattis utlånad till AFC Eskilstuna i Superettan där han fick riklig och nyttig speltid för sin utveckling. Mittbacken har sedan under Martin Foystons ledning följt upp detta genom att starta samtliga matcher hittills under årets försäsong, där han dessutom fanns med i målprotokollet senast mot Luleå.

Öster kan här med stor glädje meddela att 22-åringen nu har valt att förlänga sin tid hos oss.

• Mattis är en egen produkt som varit i vår verksamhet under en längre tid nu där det alltid funnits en tydlig plan kring honom. Under föregående år var han utlånad till AFC Eskilstuna där han tog ett stort kliv i sin utveckling och han fortsätter att ta steg som spelare. Vi är väldigt glada och stolta över att han nu väljer att skriva på ett nytt avtal hos oss, säger Sportchef Vito Stavljanin.

Mattis säger själv såhär om att ha förlängt sitt kontrakt:

• Känns jättebra att ha förlängt mitt kontrakt. Efter att ha varit i väg och utlånad så har längtan hem varit stor. Jag valde att förlänga eftersom jag hela tiden haft inställningen att ge allt här och verkligen ta nästa steg som fotbollsspelare i Öster. Som bekant för många kommer jag från Östers ungdomsled där jag kämpat mig upp via akademin till A-laget och att fortsätta spela här var ett självklart val för mig. Ända sen Martin (Foyston) anlände till klubben har jag känt ett stort förtroende från honom och jag hoppas att min utveckling fortsätter och att vi dessutom kan ta nästa steg som lag i år.