Mattias Pavic skriver på nytt tvåårsavtal

Han kom från Oskarshamns AIK inför höstsäsongen 2016 och har sedan dess spelat 63 matcher, gjort 5 mål och stått för 9 assists. Nu står det klart att Mattias Pavic har signerat ett nytt tvåårsavtal med Östers IF.

Ytterbacken eller mittfältaren Mattias Pavic har i år varit delaktig i 19 av 30 matcher i Superettan. En skada under hösten har stoppat Mattias från spel i 11 matcher. Men nu ser 25-åringen fram emot kommande säsong och är nöjd med det nya påskrivna kontraktet:

Mattias Pavic:

- "Det känns fantastiskt skönt att det är klart. Jag trivs oerhört bra i Öster och Växjö, med lagkamraterna och ledarstaben. Jag känner att vi nästa år kan man vara med och kriga om topplaceringar som tar laget till Allsvenskan och jag känner att jag själv fortfarande har möjlighet att utvecklas."

Christian Järdler:

- "Vi är glada att Mattias idag signerat ett nytt avtal som gör att han stannar hos oss i minst 2 år till. Han är en duktig fotbollsspelare som jag tycker växt under året i en offensivare roll. Han är skicklig med bollen, bra i presspelet och har en bra spelförståelse både offensivt och defensivt. Dessutom är han väldigt användbar i en trupp då han är bra på många positioner. Mattias är också en bra kille som är omtyckt av både lagkamrater, ledare och supportar och han står alltid för ett hårt arbete på planen."

Mattias Pavic
Tröjnummer: 2