Mathias Nilsson stannar i Öster

Målvakten Mathias Nilsson stannar i Östers IF även över säsongen 2022. Mathias kom till Öster i maj förra året via ett föreningssamarbete med Malmö FF. Nu står det klart att Mathias kommer att spela i Östers IF även denna säsongen. Ett låneavtal är skrivet mellan klubbarna som gäller över 2022. Därmed är en viktig pusselbit på plats och Östers starka målvaktsbesättning intakt. Mathias ansluter direkt till laget som under torsdagen inledde försäsongen tillsammans med olika tester.

• Efter en fantastisk säsong 2021 med Östers IF ser jag fram emot en ännu bättre säsong 2022. Öster visade tidigt ett intresse för att jag skulle spela vidare i klubben och då var mitt val enkelt. Det känns riktigt bra och jag ser fram emot att träffa laget och fansen igen, säger Mathias Nilsson.

Även sportchefen Vito Stavljanin är mycket nöjd med att behålla Mathias i truppen:

• Mathias visade redan förra säsongen att han är en av de bästa målvakterna i serien och tillsammans med Victor Stulic bildar han en stark målvaktsbesättning. Vi tror att såväl Mathias som laget kommer att fortsätta att ta steg framåt i utvecklingen, säger Vito Stavljanin.

Östers IF vill tacka Malmö FF för en bra dialog och ser fram emot ett fortsatt bra samarbete klubbarna emellan.