Matchguiden inför hemmapremiären

Nu återstår bara några få timmar till den efterlängtade premiären på Myresjöhus Arena mot Trelleborgs FF och dagen till ära så bjuds Växjöpubliken på ett strålande fotbollsväder - varmt välkomna till avspark kl 16.00.

Öster fick en bra start då seriepremiären i Borås mot Norrby IF slutade med 1-0-seger. Östers förste målskytt i division 1 södra blev Isaac Shaze. Efter en försvarsmässigt väl utförd match mot ett svårslaget hemmalag, så var Östertränarna nöjda;

- Jag tycker att vi inledde stabilt mot Norrby. Inför matchen talade vi om den kollektiva insatsen, att löpa
och offra sig för varandra, vilket jag tycker vi gjorde till fullo. Vi talade också om att hålla nollan.

bortapremiären. Inför matchen talade vi om den kollektiva insatsen, att löpa och offra sig för varandra, vilket jag tycker vi gjorde till fullo. Vi talade också om att hålla nollan, summerade Thomas Askebrand efter matchen.

- Väldigt nöjd med matchen som vi spelade i Borås. Det är inte många lag som kommer åka därifrån med tre poäng. På det sättet som vi vann matchen så känns det som ett lagbygge. Får vi bara fortsätta jobba måndag-fredag med våra detaljer, så kommer det här bli bra på sikt, sa Karl-Gunnar Björklund på bussen hem.

- Härligt med hemmapremiär! Idag hoppas vi på mycket folk och ett minst lika gott läktarstöd som senast och att vi visar vilka som bestämmer på Myresjöhus Arena, avrundar Askebrand bestämt.

Lagkaptenen Denis Velic stod över premiären och det återstår att se om han spelar idag. Så här säger han om årets Österupplaga;

- Vi har en bra mix av äldre och yngre spelare i truppen som känns bra. Vi har en tydlig spelidé för hur vi försvarar och anfaller. Varje spelare vet sin roll och vilka uppgifter som gäller. Division 1 håller högre nivå än någonsin och vi kommer göra vad vi kan för att vara med i toppen av tabellen.

MATCHFAKTA ÖSTERS IF

Tabellplacering: 6

Gjorda mål: 1
Insläppta mål: 0

Poäng: 3
Matcher: 1 vinster 0 oavgjorda 0 förluster
Senaste: Norrby IF (b) 0-1
Avstängda: -

ÖSTERTRUPPEN

2 Andreas Wihlborg, 3 Karl-Johan Lindblad, 4 Patrik Bojent, 5 Elmin Nurkic, 6 Mario Vasilj, 7 Freddy Söderberg, 8 Denis Velic, 9 Robin Strömberg, 10 Mehmed Hafizovic, 11 Andreas Birgersson, 12 Sulejmen Sarajlic (mv), 14 Alexander Henningsson, 16 Emil Andersson, 18 Jonathan Drott, 20 Joel Rajalakso, 23 Philip Hausenkamph, 24 Fritiof Björkén, 26 Isaac Shaze och 85 Rasmus Rydén (mv).

Tränare: Thomas Askebrand och Karl-Gunnar Björklund

MATCHFAKTA TRELLEBORGS FF

Tabellplacering: 3

Gjorda mål: 3
Insläppta mål: 2

Poäng: 3
Matcher: 1 vinst 0 oavgjorda 0 förluster
Senaste: Eskilsminne IF (h) 3-2
Avstängda: -

SPELARTRUPP TRELLEBORGS FF

1 Fredrik Persson (mv), 4. Jacob Palander, 5. Mathias Andersson, 6. Salif Camara Jönsson, 7. Kristian Haynes, 8 Robin Andersson, 9 Fabian Karlsson, 10 Zoran Jovanovic, 11 Admir Osmancevic, 12 Norilla Amiri, 15 Martin Overgaard, 16 Linus Fridolf, 17 Ali Jasim, 18 Philip Cascalheira, 19 Emil Kjellker, 20 Linus Müller , 21 Magnus Andersson, 22 Freddie Sramek, 25 Robin Jacobsson, 28 Furkan Motori och 29 Denis Malovic.

Tränare: Patrick Winqvist

TIMEFORUS.SE

MATCHLÄNKAR

BILJETTINFORMATION

Här hittar du vår nya arenakarta, biljettinformation och biljettpriser. Biljettkassorna öppnar två timmar före avspark. Du som köper din matchbiljett via webbiljett.se/osterfotboll sparar både pengar och tid när du kommer till arenan. Köper du din biljett via mobiltelefonen --> mobilanpassad biljettsida.

RADIO - TV - WEBB

Inför säsongen 2015 har Östers IF utvecklat ett samarbete med Newhilmedia - Björn Media i Växjö som kommer att sända samtliga hemmamatcher på Myresjöhus Arena. Sändningen är en flerkameraproduktion och kommenteras av programledare David Faxå tillsammans med Ludwig Ernstsson som expert. Sändningen startar kl 15.50 och kostar 99 kronor. Du hittar vår playkanal på --> nbm.solidtango.com <-- här kan du också se vår nya video Så mycket mer än fotboll.

BAR & RESTAURANG

KOMMANDE ÖSTERMATCHER

• 25/4 15:00 Lunds BK - Östers IF
  •   2/5 16:00 Östers IF - Kristianstads FF
  • 11/5 19:00 Landskrona BoIS - Östers IF
  • 17/5 17:00 Östers IF - FC Höllviken
  • 23/5 16:00 Oskarshamns AIK - Östers IF
  • 30/5 16:00 Qviding FIF - Östers IF

VÄLKOMNA TILL MYRESJÖHUS ARENA 2015 - AVSPARK KL 16.00 - VARMT VÄLKOMNA!

Följ Östers IF i sociala medier: