Matchguide inför matchen mot Smålandspostens drömlag

Dags för 4:e träningsmatchen, bortamatch på hemmaplan, i Tipshallen i kväll kl 19.30 när Öster möter Smålandspostens Drömlag.

Östers tränare Thomas Askebrand om kvällens match
- Vi ser fram emot kvällens fotbollsfest som Smålandsposten arrangerar. Att vi får möta spelare som är tongivande lokalt blir intressant. Vi ser på kvällens match som vilken träningsmatch som helst och vi kommer fortsätta fortsätta jobba med grunderna. Då tänker jag på spelidé, passningsspel och vårt adelsmärke i att vara trygga med boll. Vi slipar vidare på att värdera och att inte ge bort situationer när vi går till anfall. När vi inte har boll, att vi kliver på, bromsar upp, blir kompakta och synkade tillsammans i försvarsspelet. Med andra ord fortsätter vi där vi slutade mot Oskasrshamn.

ÖSTERTRUPPEN

Östers trupp för kvällen består av bl.a 11 akademispelare. Senast att ingå i matchtruppen är målvakten Tobias Dahlberg och Johan Hjalmarsson, bägge födda 1997.

1 Rasmus Rydén (mv), 31 Tobias Dahlberg (mv), 2 Andreas Wihlborg, 3 Karl-Johan Lindblad, 5 Elmin Nurkic, 6 Filip Örnblom, 7 Freddy Söderberg, 8 Denis Velic, 9 Robin Strömberg, 10 Mehmed Hafizovic, 11 Andreas Birgersson, 14 Alexander Henningsson, 15 Jonatan Rehnström,16 Emil Andersson, 19 Simon Wennerhag, 20 Otto Eriksson, 21 Fritiof Björkén, 22 Johan Hjalmarsson, 25 Johan Andersson och 27 Philip Hausenkamp.

Jonathan Drott, Patrik Bojent, Josef Elvby och Mario Vasilj står över kvällens match.

Tränare: Thomas Askebrand & Karl-Gunnar Björklund

MATCHLÄNKAR

BILJETTER

Priser: Vuxna 100 kr / Barn & Ungdom gratis.

RADIO - TV - WEBB

SMP sänder matchen live på SMP TV. Följ vår direktrapportering via twitter.com/ostersif

KOMMANDE MATCHER

• Träningsmatch borta mot Kalmar FF onsdag 18 feb kl 17.15 på Gastens IP.
  • Svenska Cupen borta mot BK Häcken onsdag 25 feb kl 19.00 på Valhalla IP.
  • Svenska Cupen borta mot Mjällby AIK söndag 1 mars kl 14.00 på Strandvallen.
  • Svenska Cupen hemma mot Huddinge IF lördag 7 mars kl 14.00 på Sportfältet Teleborg.