Matchguide inför Ljungskile SK borta

"- Vi kör vårt race, så hoppas jag att de får anpassa sig." svarar Roberth Björknesjö på frågan om hur kvällens matchbild kommer te sig.

Två matcher återstår i Superettans 22:a omgång, en av dem Ljungskile SK mot Östers IF - avspark 17.00 på Skarjövallen.

Att statistiken mot Ljungskile talar till Östers fördel är inget som dagens trupp funderar så mycket kring. Med högt i tak, en avslappnad och god förhållning till situationen, har laget
tränat på i sedvanlig ordning, dvs hårt, noggrannt och målmedvetet.

Tvåa i tabellen - kvällens motståndare är ett av de absolut stabilaste lagen i serien och i David Johannesson har de en av seriens målmässigt vassaste forwards.

Med i Österbussen finns 17 spelare. Otto Eriksson är tillbaka i truppen efter sjukdom. Karl-Johan Lindblad utgår pga sjukdom. På skadelistan återfinns sedan tidigare, bägge ytterbackarna Emil Andersson (hälsena) och Elmin Nurkic (korsband). Simon Wennerhag (knä) tränar på bättre och bättre, men står utanför dagens trupp.

Robert Björknesjö inför matchen

Ass. domare 2: Robin Wilde, Göteborg

Fjärdedomare: Fredrick Oppong, Västra Frölunda

ÖSTERTRUPPEN

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent, 5. Marcus Bergholtz, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Alhaji Gero, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 17. Boris Sandoval Molina, 18. Tibor Joza, 20. Otto Eriksson, 22. Josef Elvby och 25 Johan Andersson.

ÖVRIGA MATCHER OMGÅNG 22

29 aug 18.30 Husqvarna FF vs Jönköpings Södra IF (0-2)

30 aug 16.00 Varbergs BoIS FC vs Östersunds FK (2-0)

30 aug 16.00 IK Sirius FK vs Landskrona BoIS (1-1)

30 aug 16.00 Degerfors IF vs Ängelholms FF (4-0)

31 aug 17.00 Ljungskile SK vs Östers IF

31 aug 18.20 IFK Värnamo vs Hammarby IF

01 sep 19.20 GIF Sundsvall vs Assyriska FF

02 sep 19.20 Syrianska FC vs GAIS

MATCHLÄNKAR

TV-SÄNDNING

Matchen sänds ej på Tv. Samtliga matcher går dock alltid att se via nätet  TV4 Play Premium eller CSPORTS

BILJETTER TILL MATCHEN

Här köper du biljett till matchen - lsk.ebiljett.nu

NÄSTA MATCH

Bortamatch igen - söndagen den 14 september kl 16.00 på Södertälje Fotbollsarena där Syrianska FC väntar.

BILJETTER TILL ÖSTERS HEMMAMATCHER

Här köper du biljetter till Östers samtliga hemmamatcher - Webbiljett.se/osterfotboll