Matchguide inför GIF Sundsvall borta

- Vi har plockat poäng tre matcher på raken och det ska vi fortsätta med, säger Roberth Björknesjö inför kvällens bortamöte mot tabelltrean GIF Sundsvall.

Senast två förlorade poäng eller tredje matchen utan förlust, en trend oavsett hur man väljer att se på det. Roberth Björknesjö väljer det senare alternativet.

Redan under lördagsmorgonen reste Östertruppen medels tåg till Sundsvall för att senare under dagen kunna träna ett något längre pass på Norrporten Arena.

Öster möter ikväll en motståndare som är starka på sin hemmaplan. Laget saknar avstängde Jon Gudni Fjoluson. Bakåt behöver Öster se upp med bl.a Johan Eklund som hittills gjort tio mål i årets Superetta. Ny i laget är sedan en dryg vecka, före detta Djurgårdsspelaren Sebastian Rajalakso.

I kvällens upplaga av Östers IF återfinns tre starka alternativ för Roberth Björknesjö. Lagkapten Denis Velic är tillbaka efter fotskada inför derbyt mot IFK Värnamo. Tillgängliga på nytt efter avstängningar är också Josef Elvby och Joakim Lindner. Tråkigt besked är att Simon Wennerhag klev av gårdagens träning och kommer inte ingå i matchtruppen. Långtidskadade är sedan tidigare bägge ytterbackarna Emil Andersson (hälsena) och Elmin Nurkic (korsband). Nyförvärvet från Chile, Boris Sandoval, är inte spelklar.

Robert Björknesjö inför matchen;
- Vi har kunnat förbereda oss på ett bra sätt. Mattan är gammal och sliten så det gäller att vi har ett tajt försvar för det går fort. För övrigt gäller ett eget bra passningsspel, tycker vi skapar många klara chanser senast och att vi fortsätter göra så även ikväll trots att det blir en annorlunda matchbild. Att Denis, Josef och Jocke är tillbaka är självklart bra för det ger oss fler alternativ. Vi har plockat poäng tre matcher i rad och det ska vi fortsätta med ikväll.

ÖSTERS IF

Tabellplacering: 11

Gjorda mål: 26
Insläppta mål: 27
Tabell: 5-7-7 26-27 22p
Tre senaste: Värnamo (h) 2-2, Assyriska (b) 1-1, Ängelholm (h) 2-0
Avstängda:

GIF SUNDSVALL

Tabellplacering: 3

Gjorda mål: 36
Insläppta mål: 23
Tabell: 11-2-6 36-23 35p
Tre senaste: Hammarby (b) 2-2, Gais (h) 4-0, J-Södra (b) 1-4
Avstängda: Jon Gudni Fjoluson

DOMARTEAM

Domare: Kristoffer Karlsson, Helsinborg

Ass. domare 1: Magnus Vallerius, Falkenberg

Ass. domare 2: Dragan Markulic, Handen

Fjärdedomare: Ulrik Ulander, Husum

ÖSTERTRUPPEN

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent, 5. Marcus Bergholtz, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Alhaji Gero, 11. Jonas Hellgren, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 20. Otto Eriksson, 22. Josef Elvby, 25 Johan Andersson och 27. Karl-Johan Lindblad.

ÖVRIGA MATCHER OMGÅNG 20

15 aug 18.30 Varbergs BoIS FC vs IK Sirius FK (0-2)

16 aug 16.00 Husqvarna FF vs Östersunds FK (1-4)

17 aug 14.45 Ljungskile SK vs GAIS

18 aug 19.00 IFK Värnamo vs Jönköpings Södra IF

18 aug 19.00 Syrianska FC vs Landskrona BOIS

18 aug 19.00 Degerfors IF vs Assyriska FF

18 aug 19.20 Ängelholms FF vs Hammarby IF

MATCHLÄNKAR

TV-SÄNDNING

Matchen sänds på TV12. Samtliga matcher går dock alltid att se i TV4 Play Premium eller via CSPORTS

BILJETTER TILL MATCHEN

Här köper du biljett till matchen - Ticnet.se

NÄSTA MATCH

Måndagen den 25 augusti kl 19.20 på Myresjöhus Arena när Östers IF tar emot Husqvarna FF - Välkomna!

BILJETTER TILL ÖSTERS HEMMAMATCHER

Här köper du biljetter till Östers samtliga hemmamatcher - Webbiljett.se/osterfotboll