Matchguide inför BW90 IF borta i Svenska Cupen

I kväll är det dags för Öster att kliva in i andra omgången av Svenska Cupen. Bortamatch i Sjöbo mot BW90 IF - avspark kl 18.00 på Bjärsjölagårds IP.

Dagens motståndare hör till vardags hemma i samma serie som Ljungby IF i division 2 Östra och har inför kvällens match besegrat BK Olympic i den första rundan.

Nyhet är att nyförvärvet Boris Sandoval kommer att starta matchen och därmed gör han sin debut i Östertröjan.

För Östers del är kvällens match lika viktig som övriga matcher och därför inget undantag när det kommer till laguttagningen. Marcus Bergholtz som utgick mot Sundsvall pga huvudskada är tillbaka liksom Tibor Joza som är tillbaka efter pappaledighet.

Robert Björknesjö inför matchen;
- Vi åker till Skåne med fullt manskap för att göra vårt bästa. Vi måste fortsätta repetera våra grunder och mot ett lägre rankat lag kan vi träna på både försvars- och anfallsuppgifter. Boris Sandoval är klar för spel, vilket innebär att han också startar matchen.

DOMARTEAM

Domare: Fredrik Klitte, Helsingborg

Ass. domare 1: Marcus Jeppsson, Åhus

Ass. domare 2: Christoffer Jakobsson, Ystad

ÖSTERTRUPPEN

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent, 5. Marcus Bergholtz, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Alhaji Gero, 11. Jonas Hellgren, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 17. Boris Sandoval 20. Otto Eriksson, 22. Josef Elvby, 25 Johan Andersson och 27. Karl-Johan Lindblad.

MATCHLÄNKAR

NÄSTA MATCH

Måndagen den 25 augusti kl 19.20 på Myresjöhus Arena när Östers IF tar emot Husqvarna FF - Välkomna!

BILJETTER TILL ÖSTERS HEMMAMATCHER

Här köper du biljetter till Östers samtliga hemmamatcher - Webbiljett.se/osterfotboll