Matchguide inför Assyriska borta

Kvällens bortamatch blir en svår prövning för Öster mot ett poängjagande Assyriska FF på Södertälje Fotbollsarena - Avspark kl 19.20.

inför den 18:e omgången har Öster lyckats vända en negativ trend. Kvällens match får tjäna som prövning och bli ett kvitto på de tendenser som laget visade senast när Ängelholm fick stryka på foten.

Assyriska FF med fd Österspelaren Robin Malmqvist i mål, befinner sig sig just nu på jumbo- och nedflyttningsplats i tabellen. Om tabellen ljuger och att Assyriska liksom Öster har mer potential än vad tabellen visar, ja det återstår att se i kväll. Två hungriga lag som möts tyder på en spännande match.

Hur Öster väljer att formera sin startelva kan det spekuleras kring. Mittbacken Mariio Vasilj är tillbaka i truppen efter en bristning i låret. Om han kommer till start förblir okänt fram till matchstart. Mittbacken Johan Andersson utgår inför kvällens match pga känning i låret. Inlånade nyförvärvet Tibor Joza från Falkenbergs FF fick en kanonstart som mittback i hemmapremiären, utsågs till matchens lirare och har skänkt laget extra trygghet bakåt för att våga gå framåt. För övrigt har Öster under veckan, förlängt mittfältaren Marcus Bergholtz kontrakt med tre år (dec 2017).

Roberth Björknesjö talar om att fortsätta göra det som laget tränat på och gjort hela tiden samt att bli bätte på just de elementära uppgifterna. Spelarna Vasilj och Bergholtz speglar nuläget i truppen, energin samt vilka matchbilder de förväntar sig i kväll.

Robert Björknesjö inför matchen;

Ass. domare 2: Niclas Ivarsson, Stockholm

Fjärdedomare: Patrik Magnetorp, Nyköping

ÖSTERTRUPPEN

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent, 5. Marcus Bergholtz, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Alhaji Gero, 11. Jonas Hellgren, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 19. Simon Wennerhag, 20. Otto Eriksson, 22. Josef Elvby och 27. Karl-Johan Lindblad.

MATCHLÄNKAR

TV-SÄNDNING

Matchen sänds på TV12. Samtliga matcher går dock alltid att se i TV4 Play Premium eller via CSPORTS

BILJETTER TILL MATCHEN