Mario Vasilj blir ny assisterande tränare

Östers IF är glada att presentera och välkomna tillbaka Mario Vasilj som ny assisterande tränare i Östers IF. Avtalet gäller till och med 2021.

Mario gjorde sin sista säsong i Östertröjan säsongen 2018, där tröja nummer sex låstes upp i sex säsonger framåt. Två år senare så kliver nu ”Majje” in som assisterande tränare och blir den sista pusselbiten i ledarteamet för Östers IF.

Utöver rollen som assisterande tränare så kommer Mario även ansvara för coachningen av U21-laget under säsongen.

Mario Vasilj ansluter till ledarteamet omgående och kliver in i sin nya roll med start i veckan.

Mario Vasilj:

- Det känns lite som en dröm. Det var alltid en dröm att få spela i Östers IF och det känns lika häftigt denna gången som första gången. Allt jag kan göra för klubben vill jag gärna göra - och kan jag bidra på ett positivt sätt så finns det ingen tvekan från min sida.

- Förhoppningsvis kan jag bidra med erfarenhet från spelarkarriären och bitar man har lärt sig under åren från olika tränare man har haft. Jag hoppas även kunna arbeta individuellt med spelarna på ett annat plan och det ska bara bli riktigt roligt att få komma igång.

Denis Velic, Huvudtränare:

- Det känns otroligt roligt att få med Majje på den här resan. En kille som känner föreningen utifrån och in och personifierar Östers IF och vad klubben står för. Majje med sin långa spelarerfarenhet kommer att kunna dela med sig av sina kunskaper till våra spelare i dagens trupp. Både våra unga spelare, men också våra äldre. Tanken är att vi ska arbeta ihop som ett team - men med ett extra fokus kring vårt försvarsspel.

Peter Wibrån, Verksamhetschef:

- Vi har letat efter ett komplement till Denis och Rasmus under ett tag och har nu landat i att få in Majje som assisterande tränare, något som vi känner oss väldigt nöjda med. Majje har erfarenhet av spel i både Superettan och Allsvenskan under många år och vet vad som krävs för att vinna matcher och utveckla lag. Han är en oerhört respekterad person i Österkretsar och det känns väldigt bra att få tillbaka Majje in i organisationen.

Varmt välkommen tillbaka till Östers IF, Mario Vasilj!