Månz Berg fortsätter i Öster

Vår lagkapten kommer att fortsätta sin långa fantastiska resa i den rödblå tröjan och kommer därmed fortsatt leda laget ut på Visma Arena under nästa säsong.

Månz går in i sin trettonde säsong som Österspelare på seniornivå. Med sina 274 seriematcher för Öster är han den som har överlägset flest matcher i den nuvarande truppen och besitter en rutin utöver det vanliga. Nu väljer han att fortsätta i Östers IF.

Månz vill också passa på att ännu en gång tacka för allt stöd över säsongen som varit, men också blicka framåt:
"Stödet har varit fantastiskt och särskilt under kvalmatcherna. Det är något vi spelare bär med oss in till nästa säsong. Nu hoppas jag också att så många som möjligt förlänger sina säsongskort och ger oss ett minst lika bra stöd under 2023. Nästa år ska vi ta klivet till Allsvenskan och den resan vill jag vara med på."
Sportchef, Vito Stavljanin, är också väldigt nöjd med att Månz har valt att fortsätta hos oss: - Det känns väldigt bra att Månz stannar i Öster även under 2023. Han representerar många matcher i föreningen och är viktig för laget, både på och utanför planen.

Skaffa nytt säsongskort idag eller förläng ditt befintliga senast den 31 december för att säkra din reserverade plats på Visma Arena.
För mer info om Säsongskortet 2023 och hur du förlänger, besök vår säsongskortsinformation.