Målvakten Mathias Nilsson lånas in från Malmö FF

Östers IF och Malmö har kommit överens om ett föreningssamarbete – genom detta lånas nu den 22-åriga målvakten Mathias Nilsson in från MFF.

22-åriga Mathias Nilsson ansluter på lån från Malmö FF. Ett lån som genomförs tack vare ett föreningssamarbete som har skrivits på mellan Östers IF och Malmö FF.

Mathias har fyra U-landskamper på meritlistan och 14 matcher i Division 1 Södra under sina utlåningsperioder till Lunds BK och Eskilsminne IF.

Mathias Nilsson:

- "Det känns mycket bra att vara på plats och jag har känt mig oerhört välkommen från allra första början. Känslan är att jag kommer till en förening där jag kan utvecklas och en förening som vill framåt och uppåt. Jag är supertaggad på att få starta igång med träning och träffa laget och ledarstaben."

Denis Velic, huvudtränare:

- ”Oerhört nöjda över att ha kunnat hitta denna lösning i dagsläget, både med Malmö FF och med Mathias. Vi får hit en välvuxen målvakt som kommer från en bra organisation och träningsmiljö med stark konkurrens. Mathias kommer ge oss en bibehållen stark konkurrenssituation på målvaktspositionen.”

Födelsedatum: 1999-02-23
Födelseort: Vellinge, Sverige