Kryss i Ligacupens återstart

Matchrapport: Landskrona BoIS - Östers IF 2-2 (2-2)

Under eftermiddagen var Ligacupen åter igång för Östers del efter uppehållet. Motståndet stod seriekonkurrenten Landskrona för på Landskrona IP.

Torbjörn Arvidsson säger såhär efter matchen:

- En bra genomkörare för A-truppspelare med viktiga matchminuter där både huvud och kropp fick ta sig an matchsituationer inför matcherna i Superettan. Vi möter ett bollskickligt BoIS som vi hade svårt att greppa i inledningen av matchen. Väl in i matchen så skruvar vi på några saker i vår defensiv och som ett resultat av det vinner vi betydligt mer boll högre upp och oftare.

Vårt ledningsmål (0-1) kommer genom att vi vinner bollen högt och Raymond kan sedan rulla in bollen. Vårt andra mål i matchen (1-2) sker efter lägre bollvinst där vi snabbt ställer om och Rodic sätter den i mål.

Chanser finns åt båda håll, där Calle står för ett par vassa ingripanden på situationer där vi ger BoIS farliga målchanser. Vi skapar också flertalet chanser framåt som hade kunnat resultera i mål.

I övrigt utvecklande minuter för våra akademispelare både för de som startade och kom från bänken.

Östers startelva:
Carl Lundahl Persson, Max Högberg, Thorri Thórisson, Jonatan Nagy Blomkvist, Theodor Johansson, Hannes Bladh Pijaca, Niklas Söderberg, Al Hussein Shakir, Raymond Adjei, Gustav Fälth, Vladimir Rodic.

Ersättare:
Felix Persson