Josef Elvby fortsätter i Östers IF

Bild: Andreas Nilsson/Bilderna.it

Östers spelartrupp utökas ytterligare när mittfältaren Josef Elvby nu väljer att stanna kvar i klubben.

Östers målsättning har hela tiden varit att behålla större delen av spelarna i division ett med målsättningen att ta laget tillbaka till Superettan så snart som möjligt.

16 spelare har nu kontrakt inför den kommande säsongen. Senast att bli klar för ytterligare två säsonger är mittfältskrigaren Josef Elvby. Det innebär att han nu går in i sin tredje säsong i Östertröjan. Han har hittills spelat över 60 matcher för klubben.

Östers klubbchef Jens Magnusson:

-Josef har visat att han verkligen vill spela vidare i Östers IF och har gjort stora uppoffringar för att göra det. Vi behåller en krigare på mittfältet som kommer att spela en mycket viktig roll som balans-spelare i framtidens Öster. Josef är precis som hela föreningen grymt revanschsugen och ser fram emot att hjälpa till att ta Öster tillbaka till elitfotbollen.

Spelare med kontrakt 2015: Robertino Kljajic, Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson, Jonathan Drott, Freddy Söderberg och Josef Elvby.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren, Vlado Zlojutro, Alhaji Gero och Marcus Bergholtz.