Jonatan Rehnström får A-kontrakt

Bild: Andreas Nilsson/Bilderna.it

Österakademin fortsätter att leverera spelare till A-laget.

Den senaste i raden är Jonatan Rehnström som nu skrivit på ett tvåårskontrakt.

Jonatan kom till Östers IF hösten 2009 från moderklubben Hovshaga AIF. Han är en spelare som är användbar i flera offensiva positioner men som mestadels spelat i en roll på det centrala mittfältet.

De senaste säsongerna har han varit den poängbästa spelaren i Östers U19-trupp och nu får han chansen att fortsätta sin utveckling. Jonatan bli därmed den 17:e spelaren som nu har kontrakt inför den kommande säsongen.

Östers klubbchef Jens Magnusson:

-Det är alltid extra roligt att lyfta upp en lokalt fostrad spelare och Jonatan har under flera säsonger, både i U17 och U19 samt på senare år i U21, visat att han är en framtidsspelare av stora mått. Han har tränat med A-truppen kontinuerligt under 2014 och får nu en ordinarie plats i truppen. Vi hoppas att Jonatan skall fortsätta sin fina utveckling och han kommer då att vara med och slåss om en plats på allvar.

Spelare med kontrakt 2015: Robertino Kljajic, Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson, Jonathan Drott, Freddy Söderberg, Josef Elvby och Jonatan Rehnström.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren, Vlado Zlojutro, Alhaji Gero och Marcus Bergholtz.