Joao Pedro stannar i Öster

Den 23-åriga brasilianska forwarden Joao Pedro kom till Östers IF inför höstsäsongen 2018 och har med sin speltid gjort avtryck för laget. Det står nu klart att Joao fortsätter i klubben.

Manager Christian Järdler:

"Joao är en skicklig spelare som tillför något extra till laget varje gång han spelar. Han har haft bekymmer med skador under sin tid här och har inte kunnat visa sitt bästa jag än. Dock har han hela tiden jobbat hårt för att ta sig tillbaka och i omklädningsrummet och utanför planen är det en omtyckt kille som är rolig att jobba med. Vi vet vilken potential han besitter och vilken nivå han håller när han är frisk och det har gjort att vi valt att behålla honom hos oss. Vi hoppas att han nu får fortsätta att vara frisk och bidra till lagets prestationer framöver."

Joao Pedro

"It feels so good and i'm really happy to stay at the club. I want to keep working hard in able to help the club reach it's goals. Hopefully i can stay fit and play a lot of games with the team."