Joakim Lindner lämnar Östers IF

Östers IF har valt att inte förlänga med mittfältaren Joakim Lindner.

Joakim kom till Östers IF från Brommapojkarna inför den gångna säsongen. Det blev sammanlagt 21 tävlingsmatcher i Östertröjan.

Östers sportchef Peter Wibrån:

-Vi har valt att inte gå vidare och erbjuda Joakim ett nytt avtal i Öster. Vi kommer istället att satsa på andra spelare i den positionen. Vi tackar Jocke för hans tid i klubben och önskar honom all lycka i framtiden.

Spelare med kontrakt 2015: Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson, Jonathan Drott, Freddy Söderberg, Patrik Bojent, Josef Elvby och Jonatan Rehnström.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren, Vlado Zlojutro, Alhaji Gero, Marcus Bergholtz, Robertino Kljajic och Joakim Lindner.