Joachim Lantz klar för Öste

Öster fortsätter att se om sitt hus medans transferfönstret är öppet och det senaste nyförvärvet heter Joachim Lantz. 35-årige Lantz är välkänd i Småland då han representerat Kalmar FF i 10 år (2000-2010), men nu senast har han spelat för division 3-föreningen IFK Berga.

"Med Joachim får vi inte bara in en mycket bra försvarsspelare utan även rutin. Han har gjort 9 allsvenska säsonger och över 170 matcher i allsvenskan. En kille som är bra både på planen och vid sidan om. Vi är mycket glada att vi kunde knyta Jocke till oss" menar Östers sportchef Peter Kuno Johansson.

Joachim Lantz är i första hand lånad från IFK Berga säsongen ut, och är spelklar redan till nästa match som är Varberg borta på måndag 27/8.

"Vi vill också tacka IFK Berga som gjorde övergången möjlig", avslutar Peter Kuno Johansson.

Varmt välkommen till Östers IF!