Jesper Andreasson klar för Öster!

Idag kom nyheten att Jesper Andreasson skrivit på för Öster. Andreasson kommer närmst från Ull/Kisa. Kontraktet med Öster löper över 2 år.

Välkommen till klubben Jesper! Hur kom det sig att det blev just Öster för din del?
Tack! Det var inget svårt beslut, när jag fick höra att Öster var intresserade hoppades jag att det skulle bli klart så snart som möjligt. Man vill ju spela i en förening det finns mycket intresse kring, och det gör det runt Östers IF.

Vad har du för personliga mål framöver?
Att spela så mycket som möjligt, och hjälpa klubben att etablera sig i elitfotbollen igen.

Vad ser du som realistiska mål för Östers IF 2018?
Det känns som att grunden är lagd och man är på väg upp igen, så som ett av topplagen i Superettan, absolut. Det är klart, det hade inte vart fel att vinna serien direkt, haha. Men det finns en långsiktig plan så det känns viktigt att etablera sig för att sedan ta nästa steg.

VI önskar Jesper varmt välkommen till Östers IF!

Se presskonferensen här!