Jens Magnusson invald i styrelsen för Svensk Elitfotboll

Östers klubbdirektör Jens Magnusson blev under fredagens årsmöte i Svensk Elitfotboll invald i föreningens styrelse.

Föreningen Svensk Elitfotboll (SEF) är en intresseorganisation för de 32 klubbarna i Allsvenskan och Superettan. Uppdraget är att driva utvecklingen av den nationella herrelitfotbollen; sportsligt, ekonomiskt, kommersiellt och administrativt.

Styrelse består av sex ledamöter och en oberoende ordförande. Under fredags årsmöte i Stockholm valdes Jens Magnusson in som ny ledamot i SEF:s styrelse.

- Det är såklart väldigt hedrande och ett stort förtroende att väljas in i SEF:s styrelse. Det är ett fint erkännande för mig men också för Öster och visar var vi står som förening just nu. Många ser och uppmärksammar den inriktning och utveckling som vi haft de senaste åren. Det skall bli inspirerande och utvecklande att få jobba nära de stora och viktiga frågorna inom fotbollen som står på agendan både på kort och lång sikt, säger Jens Magnusson.

Föreningen skickar ett stort grattis till vår klubbdirektör!