James Keene förlänger sitt avtal med Östers IF

Forwarden James Keene skriver på ett nytt avtal med Östers IF som löper säsongen ut. Engelsmannens tidigare kontrakt gick ut till sommaren, men spelaren som har gjort 6 mål och 5 assist på 35 spelade matcher blir nu kvar i rödblått.

James Keene:

- ”Det känns fantastiskt bra få möjligheten till fortsatt spel i Öster. Jag har varit här i snart två år nu och man märker att klubben tydligt är påväg någonstans. Beslutet var enkelt för mig. Jag trivs oerhört bra i föreningen, i spelartruppen och med ledarstaben. Det är kul att komma till träningarna i veckorna och att vi sedan är starka och vinner matcher för det hela enklare.”

- "Säsongen har börjat bra hittills men det är viktigt att vi tar en match i taget och visar på en fortsatt stark karaktär."

Denis Velic, huvudtränare:

- "Vi är såklart jättenöjda över att ha kunnat hitta en lösning med James säsongen ut. James har varit en viktig spelare för oss och hela laget både på och utanför planen. Dels med sin personlighet och professionalism, men också med sina kvalitéer på fotbollsplanen där han presterar på en hög nivå.”