Information gällande Säsongskort 2023

Stort tack för ert stöd under detta händelserika år. Nu är det dags att ladda om och blicka framåt mot 2023 och nästa säsong. Hög tid att införskaffa årets viktigaste kort, säsongskortet!

Öster fortsätter att satsa på barn och ungdomar, framtidens publik! Alla barn mellan 0-5 år går in gratis sittandes i vuxens knä. Alla barn mellan 6-12 år går in gratis med Skolkortet (som gäller på Familjeläktaren och Hemmastå) som kommer att distribueras i anslutning till säsongsstart. Alla ungdomar mellan 13-18 år kan köpa ett säsongskort för endast 500 kronor och uppleva fotboll när den är som allra bäst, live på Visma Arena, för endast 33 kronor per match.

En nyhet för i år är Familjeläktaren. Denna är på sektion N1, N2 och N3 och här köper du en onumrerad sittplats och har fri sittning. Perfekt för dig som förälder med barn som har skolkort så att ni kan sitta tillsammans på ett smidigt sätt. På denna läktaren kommer det att hända spännande och roliga saker under hela säsongen.

Nedan följer all information och viktiga datum du behöver veta kring släppet av nästa års säsongskort.

Viktiga datum gällande förlängning och köp av säsongskort

13 december

På tisdag den 13 december klockan 12.00 öppnar säsongskortssläppet för säsongen 2023.

• Här har du möjlighet att förlänga ditt/dina befintliga säsongskort som är reserverat på den plats/platserna du hade under säsongen 2022. Se instruktioner nedan för hur du förlänger ditt nuvarande säsongskort.

• Förlängningsperioden håller på från 13 december klockan 12.00 fram till den 31 december klockan 23.59 – se till att förläng i tid!

• Köp av nya säsongskort sker även det på vår biljettsida - ostersif.ebiljett.nu. Säkra ditt redan den 13 december.

• OBS! Dubbelkolla så att du har rätt kunduppgifter, särskilt email, ifyllt på biljettsidan för att få ditt säsongskort skickat till rätt email.

• Biljettservice, beläget på västra sidan av Visma Arena i anslutning till Restaurang Östergatan, kommer den 13 december vara öppet från 12.00-16.00 för att hjälpa er med frågor som rör säsongskort.

31 december

Du har till den 31 december klockan 23.59 på dig att förlänga ditt befintliga säsongskort. Om du inte har förlängt det tills dess är platsen inte längre reserverad på dig utan släpps i stället upp till allmän försäljning – se till att förläng i tid!

16–18 januari

Under dessa dagar finns det möjlighet för säsongskortsinnehavare att byta platser vid behov och lösa eventuella problem. Välkomna in till kansliet från 8–17 så hjälper vi dig.

Förläng ditt säsongskort - steg för steg

1. Klicka in på vår biljettsida via din mobil eller dator - ostersif.ebiljett.nu
  2. Tryck på ”LOGGA IN” i övre spalten och ange e-mail samt lösenord som är kopplat till ditt säsongskort på biljettsidan.
  3. Tryck sedan på ”KONTO” i övre spalten och sedan "MINA RESERVATIONER"
  4. Ange priskategori (Vuxen, Ungdom, Student etc.), ditt personnummer (YYYYMMDDXXXX) och klicka "GÅ VIDARE". För att betala med presentkort, ange koden du fick med i presentkortet.
  5. Ange dina uppgifter (Land/Region, Mejladress, Namn, Adress/Ort, Postnr, Mobilnr) samt leveranssätt (Epost, gratis) och klicka på "BETALA KÖP".
  6. Gå på fotboll - stötta Öster till seger genom hela säsongen!

Matcher som gäller för säsongskortet 2023

Säsongskortet gäller för samtliga Östers hemmamatcher på Visma Arena i Superettan samt träningsmatcher. Cupspel eller eventuellt kvalspel ingår inte.

Ge bort ett presentkort i julklapp!

Möjligheten finns redan nu att köpa presentkort med valfritt belopp på vår biljettsida. Perfekt om du vill ge bort ett presentkort till jul som antingen kan användas till ett köp av säsongskort eller lösbiljetter till Östers hemmamatcher. Presentkortet skickas till din e-mail i PDF-format och är aktiverat och giltigt i 12 månader från och med ditt köp. Detta kan du sedan vidarebefordra via e-mail till personen du skall ge presentkortet till, eller skriva ut och ge till hands.

Fysiskt säsongskort

Om du vill ha ett fysiskt säsongskort finns det att köpa på kansliet under vardagar klockan 8–17 från och med den 14 december – här tillkommer en extra avgift på 49 kronor som betalas på kansliet. Betalning görs enbart med bankkort eller Swish - kontanter mottages ej.

Kategorier och Priser för säsongskort 2023

Vuxen
Ungdom (13-18 år)
Barn (0-12 år)
Pensionär

Sittplats
Vuxen 2 500 kr (166 kr/per match) Ungdom 1 000 kr (66 kr/per match) Barn 750 kr (50 kr/per match) Student 1 200 kr (80 kr/per match)
Pensionär 2 200 kr (146 kr/per match)

Ståplats
Vuxen 1 200 kr (80 kr/per match) Ungdom 500 kr (33 kr/per match) Barn 500 kr (33 kr/per match) Student 750 kr (50 kr/per match)
Pensionär 1 100 kr (73 kr/per match)

Rullstolsplats
Rullstolsplats 1 500 kr (100 kr/per match)
Ledsagare går in gratis.

Vid frågor om biljetter och säsongskort,
Kontakta Evenemangs- och Privatmarknadsansvarig, Jonatan Larsson: jonatan.larsson@ostersif.se

Välkomna till en ny säsong med Östers IF!