Inför: Varbergs BoIS - Östers IF (Svenska Cupen)

Andra gruppspelsmatchen väntar i Svenska Cupen där vi under lördagen reser västerut för att möta seriekonkurrenten Varbergs BoIS.

Förra helgens drabbning i Malmö slutade med förlust, men det var ett Öster som spelmässigt höjde sig och stod upp bra mot det allsvenska topplaget. Nu väntar Varberg som under fjolåret åkte ur Allsvenskan och kommer numera vara en av Östers motståndare under kommande säsong, närmast i årets första bortamatch i Superettan.

I morgon gäller spel om tre viktiga poäng för att hålla cupspänningen vid liv inför sista gruppspelsomgången hemma mot IFK Luleå.

Huvudtränare Martin Foyston ger oss den allra senaste uppdateringen om laget och delger sina tankar om matchen:

Om vad som krävs mot Varberg

- Det vi behöver fokusera på är att visa upp samma attityd och energi som vi gjorde senast mot Malmö. Vi jobbar hårt för att hålla uppe den nivån av jämnhet i vårt spel och litar på att det skall ta oss framåt i vår prestation. I övrigt har det varit en bra träningsvecka med god intensitet och bra förberedelser inför kommande match.

Om motståndet

- Varberg är för mig ett förväntat topplag i Superettan efter att ha åkt ner från Allsvenskan. Ett ambitiöst lag med god erfarenhet i truppen som vill upp till Allsvenskan igen. Så det blir en värdemätare för oss.

Om status i truppen
- De enda spelarna som vi saknar är Tatu Varmanen som spelade med en liten känning mot Malmö men körde på ändå. Nu har vi tagit beslutet att inte chansa med honom inför morgondagens match. Sebastian Starke Hedlund och Theodor Johansson är de två andra som inte är redo för uttagning på grund av skadekänningar.

Avspark sker i morgon lördag den 24/3 klockan 13.00 på Håstens IP i Varberg. Tillresande Östersupportrar betalar entré endast på plats med hänvisning till norra kurvan (närmast parkeringen) av planen. Förköp är alltså ej möjligt.

Du som inte befinner dig på plats ser matchen på TV4 Play med sändningsstart 12.55. Just nu har TV4 ett erbjudande där varje nytecknat abonnemang ger Östers IF 300 kronor. Detta ger dig tillgång att se samtliga matcher i Svenska Cupen samt kommande Superettan-säsong för endast 299 kr/månaden i 6 månader. Klicka in dig på vår unika länk för att ta del av erbjudandet.

Framåt Öster!