Inför Varberg borta

Idag åker Östers IF västerut för ytterliggare en bortamatch i Superettan. Denna gång så går resan till Påskbergsvallen där Varbergs BoIS FC kommer stå för motståndet. Klockan 19.20 är det avspark.

En hel vecka har gått sedan den sköna segern hemma mot Syrianska FC och ÄNTLIGEN dags för match igen. Likt Östers IF befinner sig Varberg i en uppåtgående trend och har vunnit sina två senaste matcher och ligger för tillfället fyra poäng före Öster. Förra året slutade Hallandslaget på en trettonde plats i tabellen vilket innebar kval. Ett vunnet kval på mot IK Oddevold gjorde att Varbergs BoIS FC stannade kvar i Superettan. Under säsongen 2012 möttes lagen i serien två gånger och det slutade med Österserger båda gångerna. Avspark 19.20 på Påskbergsvallen.

Östers IF har tagit ut följande trupp:

#1 Oscar Berglund (mv), #2 Andreas Wihlborg, #3 Joakim Lindner, #4 Patrik Bojent, #5 Marcus Bergholtz, #6 Mario Vasilj, #7 Freddy Söderberg, #8 Denis Velic, #10 Alhaji Gero,

#11 Jonas Hellgren, #14 Alexander Henningsson, #15 Andreas Birgersson, #16 Emil Andersson,

#18 Pa Konate, #20 Otto Eriksson, #22 Josef Elvby, #27 Karl-Johan Lindblad och #31 Robertino Kljajic (mv).

Hör vad Peter Wibrån har at säga inför matchen här: