Inför: Utsiktens BK - Östers IF

Ett fåtal timmar återstår till avspark när vi ikväll går in i den absoluta slutstriden av Superettan. Klockan 19.00 spelar Öster på Bravida Arena i Göteborg mot tabelltrean Utsiktens BK. Just nu skiljer tre poäng lagen emellan och en Östervinst skulle innebära att vi avancerar upp på en allsvensk kvalplats.

Efter ett kortare landslagsuppehåll är seriespelet tillbaka. Senast vann Öster mot Örebro på Visma Arena och har med sig en god känsla in till kvällen. Túfa ger oss den allra senaste uppdateringen från spelartruppen och förmedlar sina känslor och tankar inför en mycket spännande toppmatch.

Drygt två veckors paus från matcher. Hur har laget förberett sig in till denna matchen?

- Två veckor av träning för att förbereda oss väl inför den avslutande månaden av säsongen. Senast hade vi en stabil och fin prestation mot Örebro, både offensivt och defensivt, och självklart finns det saker att ta med sig därifrån in till denna matchen.

Hur ser du på Utsikten som motstånd?

- Ett tufft motstånd såklart. Ett lag som varit i toppen under stor del av säsongen och som har en trupp med mycket erfarenhet.

Hur ser status ut i truppen?

- De frånvarande spelarna är Vladimir Rodic (fingerfraktur) och Niklas Söderberg (knä). Inga avstängningar in till denna match.

Matchen har sin avspark 19.00 på Bravida Arena, Göteborg. East Front befinner sig på plats och kommer bidra med gott stöd på bortasektionen. Ni som inte kommer befinna er på plats kan följa matchen via Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Matchen kan även följas via våra sociala medier och liverapporteringen på Östers officiella Twitter / X.
Superettans tabell

FRAMÅT ÖSTER!