Inför U21 hemma mot Ängelholms FF

Dagen efter, solen går upp på nytt i Öster och i kväll är det dags för match igen. Den elfte omgången av Folksam U21 Superettan Södra närmar sig och timmar återstår till avspark kl 17.00 på Myresjöhus Arena.

Öster på 13 poäng ställs ikväll mot tabelltvåan Ängelholm som kommer till Växjö med 19 poäng i bagaget.

Peter Wibrån inför matchen

- Ny match idag. Vi har ett bra facit med oss i U21 och inför den här matchen inkluderar vi fler U19-spelare i truppen. Jag hoppas A-truppsspelarna fortsätter gå i bräschen, men samtidigt att våra U19-killar fortsätter göra ett bra jobb tillsammans. De får gärna visa vägen i kväll.

Östertruppen för kvällen består av tio spelare från U19-truppen och fyra från A-truppen:
1 Oscar Berglund (mv), 2 Fredrik Henriksson, 3 Oskar Dahlström, 6 Bo Svensson, 8 Albin Johansson, 9 Jonatan Rehnström, 11 Jonas Hellgren, 15 Andreas Birgersson, 16 Emil Jönsson, 17 Hampus Wulff, 18 Pa Konate, 19 Johan Hjalmarsson, 20 Jonatan Stolth och 23 Philip Hausenkamph.

Avspark på Myresjöhus Arena kl 17.00 - Välkomna!