Inför U21 borta mot Landskrona BoIS

Under eftermiddagen styrde Österbussen åter mot Skåne och Landskrona. Under den gångna helgen möttes lagen i Superettan, en match där Öster gav bort två poäng i slutskedet.

I kväll är det en helt ny match och tränaren Peter Wibrån talar inte om någon revansch.

Istället fokuserar han på lagets senaste prestation då Varbergs BoIS FC utklassades med hela 8-0 på hemmaplan.

Inför kvällens 10:e omgång av U21 Superettan Södra säger han följande;
- Jag hoppas vi tar med oss insatsen mot Varberg och fortsätter därifrån. Jag förväntar mig att våra A-truppspelare fortsätter vara bärande och tar chansen att prestera. Jag tycker att U21 höjt sig markant i attityd och att laget har blivit spelmässigt skickligare.

Östertruppen för kvällen består av sex spelare från U19-truppen och åtta från A-truppen:
2 Fredrik Henriksson 6 Emil Jönsson, 8 Johan Hjalmarsson, 9 Jonatan Rehnström, 11 Jonas Hellgren, 14 Alexander Henningsson, 15 Andreas Birgersson, 16 Emil Andersson, 19 Simon Wennerhag, 20 Otto Eriksson, 21 Jonathan Stolth, 23 Philip Hausenkamph, 27 Karl-Johan Lindblad och 31 Robertino Kljajic (mv)

Avspark på Landskrona IP kl 17.00