Inför U21 borta mot IFK Värnamo

U21-smålandsderby väntar på Finnvedsvallen ikväll när IFK Värnamo tar emot Östers IF - Avspark kl 18.00.

Förra veckan matchade Öster två unga U21-trupper mot Ljungskile SK och GAIS. Då en ansträngande spelvecka för
A-truppen, i kväll är något andra förutsättningar och fler
A-lagsspelare återfinns därför i laget igen.

Peter Wibrån inför matchen

- Förra veckan innebar extra hög belastning på våra trupper, dels pga A-lagets spelschema, samt en flyttad U21-match. Vi spelade därför två matcher på raken med yngre och bredare trupp än vanligt. Våra yngre spealre gjorde mycket bra i från sig och vi fick också kvitton på hur de hanterade utmaningen. I kväll har vi fler A-lagsspelare i truppen och på plan. Jag förväntar mig att de äldre visar vägen i uppförande och prestation, att vi tar med oss det vi jobbat med i A-laget samt att laget visar samma attityd som de yngre gjorde förra veckan, säger Peter Wibrån.

Östertruppen för kvällen består av tio spelare från U19-truppen och fyra från A-truppen:
1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 6. Bo Svensson, 7. Valentino Srpcanski, 9. Jonatan Rehnström, 10. Emil Jönsson, 11. Jonas Hellgren, 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 16. Lukas Quist, 19. Simon Wennerhag, 20. Jonathan Stolth, 21. Philip Hausenkamph och 23. Johan Andersson.

FINNVEDSVALLEN - AVSPARK 18.00!