Inför U21 borta mot GAIS

Idag möter Östers U21-lag GAIS i femte omgången av Folksam U21Superettan Södra. Matchen spelas på Gaisgårdens konstgräsplan. Avspark kl 17.00.

Senast besegrades Varberg på bortaplan med 3-0. Inför dagens omgång placeras Östers IF, med sex poäng, på fjärde plats i tabellen.

Peter wibrån inför matchen

- Jag vill se att vi kan fortsätta som vi gjorde senast mot Varberg och jag vill se samma löpvilja och aggressivitet. Att vinna tillbaka boll snabbt och få många delaktiga i det offensiva spelet.

Östertruppen

#1 Ivan Gibanica (mv), #2 Fredrik Henriksson, #4 Patrik Bojent (k), #6 Bo Svensson, #8 Albin Johansson, #9 Jonatan Rehnström, #10 Alhaji Gero, #11 Philip Hausenkamph, #15 Andreas Birgersson, #16 Emil Andersson, #19 Simon Wennerhag, #20 Otto Eriksson, #21 Elmin Nurkic och #27 Karl-Johan Lindblad.