Inför Svenska Cupen: Östers IF - IFK Luleå (Sportfältet)

I morgon söndag den 3 mars gästas vi av IFK Luleå på Sportfältet i den sista gruppspelsmatchen i Svenska Cupen.

De sportsliga förutsättningar är som sådan att Öster just nu ligger på en tredjeplats i gruppen efter Malmö FF och Varberg, där endast ettan avancerar till slutspel. Ettan, som är Malmö, ligger nu före med sina sex poäng och därför är Öster inte bara beroende av vinst och många mål framåt i morgon, utan laget behöver också få hjälp från annat håll för att gå vidare. Luleå befinner sig under Öster.

Förra veckan blev det en stark seger mot Varbergs BoIS med det klara slutresultatet 4-1 på Håstens IP i Varberg. En prestation som huvudtränare Martin Foyston vill ta med sig och bygga vidare på till söndagens match.

- Vi gick in i föregående match mot Varberg med samma inställning som mot Malmö, att hålla uppe hög intensitet från start och över längre perioder. Den enda "kritiken" vi har mot oss själva senast var att vi kunde hålla uppe samma nivå av intensitet över en ännu längre period än så. Det är en aspekt i vårt spel som vi vill bygga vidare på och bli ännu bättre på.

Vad som kan förväntas i morgon

- Laget förstår att huvuduppgiften är givetvis att vinna, men det kommer också handla om att göra många mål. Luleå har släppt in 12 mål, vilket är en hel del under sina två föregående matcher, och vi förväntar oss ett lag som går in med inställningen att inte släppa in mål i den mängd som man tidigare har gjort. Fokus kommer vara på att hålla uppe intensitet, vinna tillbaka boll snabbt och anfalla kvickt men metodiskt.

Matchen spelas på Teleborgs Sportfält och har avspark klockan 13.00 med insläpp 12.00. Biljetter köper du på Östers biljettsida.

Du som inte har möjlighet att vara på plats kan se matchen på TV4 Play. Teckna ditt abonnemang via vår unika länk för att samtidigt stötta Östers IF.

Framåt Öster!