Inför smålandsderbyt borta mot Husqvarna FF

Nu är det åter igen dags för smålandsderby och idag är det Husqvarna FF som står för

motståndet. Arenan för kvällen är Stadsparksvallen i Jönköping med matchstart 19.00.

Efter en skön hemmaseger i måndags mot Ljungskile SK är det dags att bege sig till bortaplan igen. Husqvarna kommer senast från en derbyförlust mot Jönköpings Södra IF men i övrigt har de haft en bra start som nykomlingar. Laget har inkasserat tre vinster, en oavgjord och en förlust vilken gör att de landar på en femte plats med tio inspelade poäng.

Noterbart är att matchen spelas på Stadsparksvallen då elljuset på ordinare Vapenvallen inte är färdigbyggt än.

Östers IF har tagit ut följande trupp:

#1 Oscar Berglund (mv), #2 Andreas Wihlborg, #3 Joakim Lindner, #4 Patrik Bojent, #6 Mario Vasilj,

#7 Freddy Söderberg, #8 Denis Velic, #10 Alhaji Gero, #11 Jonas Hellgren, #12 Alexander Nadj (mv),

#14 Alexander Henningsson, #15 Andreas Birgersson, #16 Emil Andersson, #18 Pa Konate, #19 Simon Wennerhag, #20 Otto Eriksson, #22 Josef Elvby, #27 Karl-Johan Lindblad.

Biljetter kan köpas här