Inför Sirius - Öster

Östers damer spelar på söndag en tuff bortamatch mot tabelltrean IK Sirius i Uppsala. När lagen möttes i Växjö slutade matchen 0-0, och tränare Marie Bengtsson hoppas kunna kämpa hem en poäng även i returen.

Hur har ni jobbat med att "komma över" den lite snöpliga förlusten mot Limhamn/Bunkeflo?
- Vi tar med oss att vi gjorde en bra prestation och fick kombinationen försvarsspel och anfallsspel att fungera bättre i en och samma match. Sedan tidigare känner vi att vi har en trygghet i laget som också är viktig vid ”tunga” förluster. Den tryggheten ger oss en stark tro på laget och fortsättningen.

Östers IF spelade bra men kammade noll. Egentligen är det väl inte så mycket som behöver rättas till?
- Nej, men vi har fortsatt att nöta avslut för att få igång målskyttet.

Nu väntar Sirius på bortaplan, hur ser du på dem som motståndare?
- Serietrean Sirius på bortaplan, vi har naturligtvis respekt för vår motståndare, men vi spelade oavgjort på hemmaplan så vi känner att vi kan ta poäng av dem om vi spelar taktiskt klokt! Ett kompakt försvarsspel och satsa på offensiva omställningar.

Gör du några ändringar i laget?
- Ja, tyvärr tvingas vi ändra i startelvan pga att Nellie Ohlsson är sjuk, men vi har fullgoda ersättare så jag känner mig inte orolig.