Inför seriepremiär: Öster - Degerfors

I morgon tisdag den 2 april är det dags för Östers seriepremiär i Superettan. Degerfors gästar oss på Visma Arena för en spännande drabbning med avspark klockan 19.00!

En lång försäsong är nu över under ledning av den nya huvudtränaren Martin Foyston. Siktet är nu inställt på Superettan för laget som går in i premiären med goda känslor.

Inför premiärmatchen är det en förväntansfull tränare som ser fram emot att starta säsongen på allvar och möta ljudet av alla Östersupportrar på Visma Arena.

Hur ser status ut i laget inför tisdagskvällen?

— Känslan i truppen är väldigt god. Vi går in i premiären med fullt självförtroende. Hannes är sjuk, annars är truppen i fullt skick.

I dag tränade vi på Visma Arena och imorgon väntar den första matchen inne på arenan. Vilka tankar och känslor går du in med?

– Mycket förväntningar utifrån inför en sån här match. Kan knappt vänta på att gå ut där och höra supportrarna sjunga och ha de i ryggen genom alla 90 minuter. Det ger också en extra "push" såklart.

Du har som tränare mött Degerfors tidigare i Allsvenskan. Vad är det för lag och vad förväntar du dig av dem?

– Ett lag med massvis av allsvensk erfarenhet som såklart vill upp till Allsvenskan direkt. Det finns nog en revanschlust i att visa att de tillhör Allsvenskan. Vi har mött allsvenska lag under försäsongen där vi i våra prestationer visat att vi kan mäta oss med den typ av motstånd. Någonstans är vi "underdogs" i tanke på att de kommer från Allsvenskan.

Vad förväntar du dig av ditt lag imorgon?

– Vi ska vara ödmjuka, jobba hårt och ha en offensiv inställning.

Matchen har sin avspark 19.00 med insläpp 18.00 och Östergatan öppnar 17.00. Kom i god tid innan matchen där vi kommer hylla vår tidigare lagkapten Månz Berg innan avspark!

Biljetter köper du på vår biljettsida. På arenan tillkommer en serviceavgift.