Inför: Östers IF - IFK Kalmar

Derby-dags i Elitettan! IFK Kalmar kommer på besök på onsdagen och det är ett revanschsuget Östers IF som kommer till start. Matchen mot Djurgården i förra omgången är glömd, det försäkrar tränaren Marie Bengtsson.

- Vi underpresterade i hela laget och därför har vi sagt att det var ett "olycksfall i arbetet". Vi har haft en bra höstupptakt och det är det vi fokuserar på. Bra träningar har gjort att vi väckt lite andra saker i huvudena på tjejerna, säger Bengtsson.

Hur ser du på IFK Kalmar som motståndare?
- Jag vet att deras målsättning är att slå ÖSters IF i två matcher under säsongen. Vi har däremot lite längre perspektiv och längre målsättning, vi ska klara oss kvar i Elitettan.

Är det derbykänslor i matcherna mot IFK Kalmar?
- Jaja, det är det. Det kommer bli fajt och även om vi har många nya spelare så ligger det där med derbykänslan i botten, fortsätter Bengtsson.

Vad blir avgörande?
- Det som kämpar hårdast och springer mest, så enkelt är det. Men vi måste naturligtvis också täppa till i försvaret och sen vore det skönt om vi får igång målskyttet,

Hur ser du på tabelläget?
- En vinst i morgon gör att vi hänger av IFK Kalmar tycker jag. Och då är det fyra lag som är med och slåss om att undvika en plats, nedflyttningsplatsen, avslutar Marie Bengtsson.

Matchen spelas på Myresjöhus Arena, onsdagen den 4 sept kl 19.00. Det är fri entré.