Inför: Östers IF - IFK Göteborg (semi, Sv Cupen)

Det är inte mycket vila mellan matcherna för Östers IF herrar. Redan på onsdagen 1 maj väntar möjligheten att nå finalen i Svenska Cupen när en av semifinalerna avgörs på Myresjöhus Arena. Serieledande IFK Göteborg står för motståndet. Matchen startar 13.30.

- Det är klart att vi har respekt för motståndet men alla lag har brister, så även IFK Göteborg. Vi vill verkligen till final och vi har bra självförtroende, säger Östers IF tränare Andreas Thomsson.

- Vi har mött tre lag i de senaste tre allsvenska matcherna som jag tror kommer tillhöra toppen av tabellen så våra tre poäng mot dessa lag är helt ok, fortsätter Thomsson.

Och Östers IF är obesegrat i Svenska Cupen, det är inte IFK Göteborg. Hur ser du på det?
- Så är det ju. Och jag är dessutom lite konservativ. I en cup är det ju egentligen så att förlorar man så ska man åka ur, skrattar Thomsson.

- Nej skämt å sido, vi har en väldigt bra chans att göra något väldigt bra för laget och för klubben, säger östertränaren.

Hur mår laget, rent fysiskt?
- Vi hade en mycket bra träning idag (tisdag) och det känns som om vi är fräscha. Tycker inte att många matcher på kort tid verkar påverka spelarna negativt, menar Thomsson.

- Vi har varit lite trögstartade några matcher, det ska vi förhoppningsvis inte vara i cup-semin, påpekar Andreas Thomsson.

Gör du några ändringar i truppen?
- Ja det gör jag. Matteo Blomqvist-Zampi utgår och Pablo Piñones-Arce kommer in.

Truppen mot IFK Göteborg:
Målvakter: Alexander Nadj, Robertino Kljajic.
Backar: Månz Karlsson, Stefan Karlsson, Elmin Nurkic, Juan Robledo, Johan Andersson.
Mittfältare: Kenny Pavey, Alexander Henningsson, Vlado Zlojutro, Marcus Bergholtz, Johan Persson, Josef Elvby, Darijan Bojanic, Fredrik Lundgren.
Anfallare: Freddy Söderberg, Denis Velic, Pablo Piñones-Arce.