Inför: Östers IF - IF Brommapojkarna

På lördag 3 aug väntar en mycket viktig match för Östers IF allsvenska herrar. Då kommer Brommapojkarna på besök och tre poäng mot bottenkonkurrenten skulle innebära mycket. Östertränaren Andreas Thomsson är medveten om matchens dignitet.

- Alla matcher är viktiga, men detta är ett av de lag som som vi slåss mot nere i tabellen. Jag hoppas att vi visar att vi är bättre än BP.

Vad talar för Östers IF?
- Vi spelade väldigt bra efter 1-0 mot Mjällby. Jag tycker att vi spelar väldigt bra vissa stunder och framför allt när det släpper för oss. Dessutom hoppas jag att alla har förstått läget och gör sitt yttersta.

Enligt statistiken är Östers IF med i toppen när det gäller ramträffar som inte stundar i mål. Tillfällighet?
- Nja, men visst behöver vi lite flyt nu. Det gäller att få lite stolpen in. Vi skapar mycket chanser och har haft lite mycket stolp- och ribbträffar.

Hur påverkas laget av att Darijan Bojanic försvann till IFK Göteborg, mitt under säsongen?
- Vi gläds med Darijan och nu hoppas jag att andra stiger fram. Det ska inte påverka oss, inget lag avslutar en säsong som man inleder den truppmässigt.

Hur ser du på BP som motståndare?
- BP har gjort bra resultat den senaste tiden. De har tajtat ihop det under sommarn och de spelar rakare. Men matchen går på vår hemmaplan och jag tror vi rent styrkemässigt är bättre.

Gör du förändringar i truppen?
- Nej det är bara en enda. Denis Velic som var avstängd senast går in och av lätt införstådda skäl går Darijan Bojanic ut.

Truppen mot IF Brommapojkarna:
Alexander Nadj, Joakim Wulff, Patrik Bojent, Mario Vasilj, Juan Robledo, Månz Karlsson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Stefan Karlsson, Marcus Bergholtz, Josef Elvby, Denis Velic, Behar Ferizi, Alexander Henningsson, Johan Persson, Kenny Pavey, Vlado Zlojutro, Pablo Piñones-Arce, Freddy Söderberg.