Inför: Östers IF - Gefle IF

Vikten av söndagens match mot Gefle går inte att underskatta. Östers IF motståndare ligger två poäng före i tabellen och innebörden av tre poäng till Östers IF kan innebära lite andrum inför de avslutande matcherna. Östertränaren Andreas Thomsson är väl medveten om matchens betydelse.

- Vi vet vad som gäller. Vi ska ut och vinna matchen utan att underskatta motståndet, säger Andreas Thomsson efter lagets avslutande träning innan matchen mot Gefle IF.

Många supportrar är nervösa, hur känns det i truppen?
- Vi är en bra grupp. Det var tunga matcher där mot HBK och KFF men humöret är bra i gruppen trots att allvaret är stort för både spelare och klubb.

Hur ska Gefle besegras?
- Vi ska spela snabbt och smart. Allt det vi gjort ska vi göra så bra vi kan. Är jag vänsterback sla jag göra det maximalt och så hela vägen genom hela laget, funderar Thomsson.

Det krävs ju inte speciellt mycket österkunskap för att förstå att du står inför ett knepigt val på centrala delen av mittfältet. Hur går resonemanget?
- Vi behöver konkurrens hela vägen ut. Det är ju en balansfråga. Mer vill jag inte säga. Elvan kommer 75 min före avspark, menar Thomsson kryptiskt.

Vilka är förändringarna i truppen, jämfört med AIK-matchen?
- Pablo är tillbaka efter skadan, Mario är tillbaka efter avstängningen. I övrigt, avslutar Thomsson.

Östers trupp mot Gefle IF:
Robertino Kljajic, Joakim Wulff, Patrik Bojent, Mario Vasilj, Månz Karlsson, Elmin Nurkic, Stefan Karlsson, Juan Robledo, Josef Elvby, Kenny Pavey, Marcus Bergholtz, Behar Ferizi, Johan Persson, Vlado Zlojutro, Alexander Henningsson, Denis Velic, Johan Andersson, Pablo Piñones-Arce, Freddy Söderberg, Alhaji Gero.