Inför: Öster - Östersund

Spännande möte väntar mot Östersunds FK i den näst sista omgången av Superettan där ett jagande Öster spelar för en allsvensk kvalplats under lördagen med avspark 13.00 på Jämtkraft Arena.

Laget reste upp under fredagen och har under gårdagen tränat på arenan. Huvudtränare Túfa har efter det sista träningspasset gett oss senaste nytt om status i laget och kring hans syn om denna mycket viktiga match i slutstriden.

En vinst senast mot Brage på hemmaplan som gör att vi närmar oss kvalplatsen. Vad har för tankar in till denna match?
- Vi tar med oss positiva delar från förra hemmamatchen mot Brage. Det finns saker att bygga vidare på in till denna match.

Östersund var en svår nöt att knäcka i hemmamötet. Vad säger du om motståndet?
- En bra motståndare som är tuffa att möta genom 90 minuter. Ett välorganiserat lag som jobbar hårt för varandra.

Hur ser status ut i truppen?
- Vladimir Rodic är fortfarande borta pga sin fingerfraktur. Antonio Yakoub är sjuk. Alla andra är redo för uttagning.

Tillresta supportrar hänvisas att köpa sina biljetter på tilldelas bortasektion. Matchen direktsänds på Discovery+ med sändningsstart 12:50. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Matchen kan även följas via våra sociala medier och liverapporteringen på Östers officiella Twitter / X.
Superettans tabell för att se förutsättningarna i de återstående omgångarna.

Kämpa på, röda blå!