Inför: Öster - Helsingborg

Nu återstår bara en hemmamatch till innan serieuppehållet när vi under måndagskvällen gästas av Helsingborgs IF på Visma Arena. Dags att studsa tillbaka på vinnarspåret och avsluta vårsäsongen på bästa sätt.

Den trettonde omgången väntar när vi snart nått halvvägs av den här säsongen i Superettan.

På Visma Arena har Öster inte förlorat en match sedan i augusti förra året (12 raka matcher utan förlust) med endast tre insläppta mål på hemmaplan den här säsongen. Därmed starka papper som Öster går in med inför morgondagen.

Just nu står laget på en femteplats (i en släpande tabell) och det är viktiga poäng som ska tas för att hänga med i toppen innan uppehållet. Gästerna ligger förnärvarande på en åttondeplats med vind i seglet där Skånelaget kommer från två raka vinster.

Huvudtränare Martin Foyston ger dig senaste nytt. Om motståndet, om hur status i truppen är just nu och vad för budskap han har givit till truppen inför denna drabbning:

Om Helsingborg

"Ett tekniskt skickligt lag med en stark defensiv som är duktiga på att vinna boll och ställa om snabbt till anfall. För oss handlar om att veta när och hur vi ska agera i rätt moment. Där har vi en plan som vi tror på."

Om laget just nu

"Vi har ett lag som har tränat på väldigt bra under veckan. Vad som är fortsatt positivt är att vi har ett lag som är fullt redo, utan skador och avstängningar."

Huvudfokus till den här matchen

"Vi har pratat om att det är den sista hemmamatchen innan uppehållet. Alla vill gå ut och visa våra supportrar från start att det är en match vi ska ta tag i. Att komma ut med mycket energi och få med oss publiken direkt."

Biljetter köper du som vanligt på Östers biljettsida. Kom ihåg att du sparar både pengar och tid på att säkra din plats på webben. På arenan tillkommer en serviceavgift för dig som köper din biljett hos vår biljettkassa och du riskerar även att hamna i längre biljettköer.

För dig som inte har möjlighet att vara på plats och stötta laget så finns streamingtjänster att tillgå. Max/Discovery+ och TV4 Play direktsänder matchen. Du följer även vår egna rapportering via sociala medier där du finner oss på Facebook, Instagram, X och givetvis här på hemsidan med matchrapporten som publiceras efter slutsignal.

Framåt Öster!