Inför matchen mot Vasalunds IP

Inför Vasalunds IF - Östers IF

Östers IF reser till Stockholm och Skytteholms IP för att möta Vasalunds IF. Avspark 13.00

Matchen sänds på Discovery+.

Läget i Östers trupp

- Efter förra matchen mot IK Brage fördes Nicholas Mortensen till sjukhus och fick sy huvudet, han missar därför nästa match. Återkomsten är ännu oklar.

- Viktor Stulic skadade sig på gårdagens träning.

- Utöver det är Damir Mehic skadad sen tidigare. Annars är truppstatusen oförändrad.

Denis Velic inför matchen:

”Det kommer bli en tät match, Superettan brukar sällan bjuda på enkla matcher. Utan det kommer vara en tuff match som vi måste höja oss från senaste matchen för att ha en möjlighet att ta med oss poäng hem till Växjö.”

Truppen:

2. Mattias Pavic

3. Månz Berg

4. John Stenberg

5. Mattis Adolfsson

7. Carl Johansson

8. Alex Thór Hauksson

9. Marc Rochester Sörensen

10. Jesper Westermark

12. Robin Malmkvist

15. Emil Engqvist

17. Teo Brenner Toris

18. Jonathan Drott

20. Alen Zahirovic

21. Filip Örnblom

23. Marcus Astvald

27. Billy Nordström

33. Tatu Varmanen

Om Vasalunds IF

- Vasalund kommer senast från en 0-3 vinst borta mot Falkenberg FF efter 2+1 av Vasalunds Alexander Andue.

- Resultaten har varit upp och ner i inledningen på säsongen fördelat på vinster oavgjorda och förluster.

- Tidigare nämnde Andue tillsammans Anthony Wambani har stuckit ut i poängprotokollet.
Det blir något som Öster får försöka stoppa på Söndag.

Denis Velic om Vasalunds IF:

”Vasalund är ett lag som sakta men säkert har vuxit in i superettan, de hade ett fantastiskt år förra säsongen när de vann div 1 ganska överlägset, men det är klart att de inte kan spela lika offensivt i Superettan. Det har tagit några matcher för dem att landa i det. De gjorde en jättefin prestation mot Falkenberg senast och lyckades vinna med 0-3 så det är ett lag som visar på att det finns en otroligt stor skicklighet när dem får till det. Så jag räknar med att det en härlig utmaning för oss.”