Inför matchen mot Hvidovre IF

Bild: Håkan Nilsson

Östers A-trupp befinner sig i Hvidovre, en förort till Köpenhamn i Danmark. Idag spelar de en träningsmatch kl 16.00 mot Hvidovre IF på Avedöre Stadions konstgräsplan.

- Vi checkade in på hotellet igår eftermiddag och vi har använt tiden på ett bra sätt. Idag har vi tränat en timme i kyla och blåst, men det hindrar oss inte för att göra det vi ska. Nu ser vi fram emot matchen i eftermiddag kl 16. Idag har vi fler spelare att tillgå än senast och vi gör några ändringar i startelvan jämfört mot Jönköping, meddelar assisterande tränaren Peter Wibrån.

Dagens startelva:
#12 Oscar Berglund, #21 Elmin Nurkic, #27 Karl-Johan Lindblad, #6 Mario Vasilj, #16 Emil Andersson, #5 Marcus Bergholtz, #11 Jonas Hellgren, #22 Josef Elvby, #14 Alexander Henningsson, #7 Freddy Söderberg och #9 Vlado Zlojutro

Dagens bänk:
#31 Robertino Kljajic, #2 Andreas Wihlborg, #3 Joakim Lindner, #8 Denis Velic, #10 Alhaji Gero, #15 Andreas Birgersson, #19 Simon Wennerhag och #25 Johan Andersson