Inför match: Skövde AIK - Östers IF

I torsdags mot Utsiktens BK förlängde Öster sin obesegrade svit till fem matcher och klättrade därmed upp på en fjärdeplats, tätt bakom den allsvenska kvalplatsen. Under morgondagen väntar Skövde AIK på bortaplan.

Det är ett formstarkt lag som under tisdagen reser till Södermalms IP för att jaga tre nya poäng. Senaste matchen lagen emellan slutade 2–3 på Visma Arena, vilket naturligtvis gör att Öster är revanschsugna.

Östers lagkapten, Månz Berg, säger så här inför matchen:
- Vi ser framemot att fortsätta vinna fotbollsmatcher. Det kommer självklart att krävas en stark insats från vår sida, då Skövde är en tuff motståndare som är bra på det dem gör. Vi är väl förberedda inför vad som komma skall.

Klockan 19.00 sparkar matchen i gång. Stötta gärna laget till seger på plats. Finns inte den möjligheten så visas matchen på Discovery+ med sändningsstart 18:45. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras i Östers officiella mediekanaler.

Framåt Öster!