Inför match: Östers IF - Östersunds FK

I morgon lördag den 29 april väntar hemmamatch på Visma Arena. Denna gång gästas vi av tabellfyran Östersunds FK som hittills är obesegrade precis som Öster. Inför morgondagen har vi sett över nuvarande status i truppen. Túfa delar med sig av de senaste nyheterna inför morgondagen.

Det var en tuff match uppe i Sundsvall. Pausad och uppskjuten match. Hur har ni ställt om?
Efter en viktig vinst uppe i Sundsvall har vi tränat på så gott vi har kunnat. Alla spelare är väldigt motiverade och redo för matchen imorgon. Vi vill visa engagemang ute på plan och inför våra supportrar och East Front som ger oss extra glöd varje match. Det är oerhört viktigt för oss.

Hur ser läget ut i truppen?
Inga spelare borta, alla redo för uttagning.

Vad har du för bild av gästerna?
Östersund är en tuff motståndare som har startat väldigt bra precis som oss. Obesegrade hittills, så det blir test. Ett lag som har i stort sett samma trupp som de avslutade med förra året. En bra tränare och spelare med mycket god kvalitet.

Avspark sker klockan 13.00 på Visma Arena. Vi hoppas att så många som möjligt tar sig till Visma Arena och ger laget fortsatt fint stöd. Köp era biljetter på vår biljettsida!
För er som inte kan se matchen på plats ser den på Discovery+. Teckna ditt abonnemang via får unika länk så går en del av pengarna tillbaka till Östers IF.

Ta er till Visma Arena,

mot tre nya poäng!