Inför match: Östers IF - Falkenbergs FF

Förra helgen drog försäsongen igång på allvar med Länsmatchen i Tipshallen där vi möttes av en fantastisk publikmängd som gav oss en fin start på fotbollsåret. I morgon lördag gästas vi av Falkenbergs FF där vi förflyttar oss till Teleborgs Sportfält med avspark 14.00 och insläpp 13.00!

En ny träningsvecka är förbi och laget har nu laddat upp inför match mot det halländska Ettan-laget som vi senast mötte i Svenska Cupen i somras. Då blev det 2-1 till Öster. Ett motstånd som vi även mötte under förra årets försäsong där det slutade oavgjort på Sportfältet.

Martin Foyston om senaste matchen:
- Jag var nöjd över hur vi spelade mot Länslaget. Framåtlutade och en fartfylld anfallsfotboll där vi höll uppe ett bra tempo.
Det är den typen av fotboll vi ska spela och kommer fortsätta att arbeta med.

Martin Foyston inför Falkenberg:
- Denna match blir ett bra nästa steg, ett Division 1-lag som kommer höja nivån något från föregående match. Vi kommer bli mer testade och få frågor till försvaret, vilket vi kommer få svara upp på. Vi vill fortsätta hitta en kontinuitet i den väg vi spelar och vad vi vill uppnå.

Om vad för typ av match som kan förväntas:
- Vi är en period där vi behöver få mycket minuter på varje spelare. Varje match är en chans för varje spelare att få visa upp sig och ge god konkurrens i laget. Fortsätter vi att ha en konkurrerande miljö kommer vi att bli bättre och bättre.

Om skador på Adam Herdonsson, Lukas Bergquist, Oskar Gabrielsson och Manasse Kusu.
- De kommer åter vara i full träning under nästa vecka och förhoppningen är att minst två av de kommer vara redo för matchen borta mot Värnamo.

Matchen ingår i Säsongskort 2024. Biljetter & Säsongskort köper du på vår biljettsida.
Du som inte kan vara på plats har möjlighet att livestreama matchen via Smålandsposten som direktsänder matchen.

All publikinformation kan du läsa om här.

Framåt Öster!